Leveringsvoorwaarden Universo

Thuislevering

  • Levering enkel in België.
  • De transporteur neemt contact op met de klant om de dag van levering af te stemmen. Dit kan circa 2 weken na aankoop zijn. Hiervoor is het van belang dat de klant zowel overdag als ’s avonds telefonisch bereikbaar is.
  • Het leveringsadres moet toegankelijk zijn voor zwaar verkeer. Dat wil zeggen een vrachtwagen met afmetingen L 13,0m x B 2,5m x H 4,0m.
  • Het product wordt met behulp van een meeneemheftruck gelost naast de vrachtwagen aan de openbare weg (niet op privé terrein), indien het adres goed en op een veilige manier te bereiken is.
  • Omdat een exact tijdstip van levering niet valt aan te geven, dient de klant op de dag van de levering de ganse dag aanwezig te zijn.
  • Indien er niemand aanwezig is op het leveringsadres, wordt het artikel niet gelost en mee teruggenomen.
  • Als er tijdens de eerste levering niemand aanwezig was op het leveringsadres en het artikel mee is terug genomen, wordt voor de tweede levering € 100,- in rekening gebracht.
  • Vooraleer de klant de vrachtbrief ondertekent, dienen de goederen gecontroleerd te worden:
  1. Type blokhut/tuinhuis/speeltoestel/kinderspeelhuisje.
  2. De eventueel bestelde accessoires (deze zijn apart vermeld op de vrachtbrief en worden los bijgeleverd).
  3. Of er zichtbare schade aanwezig is.
  • Eventuele afwijkingen of schade moeten direct door de chauffeur op de vrachtbrief genoteerd worden. De klant dient een kopie van de vrachtbrief te krijgen en deze zorgvuldig te bewaren. Tevens dient de klant afwijkingen of schade ook te melden bij Hubo België nv.
  • Eventuele onzichtbare schade en afwijkende leveringen dienen binnen 3 dagen na ontvangst van de levering gemeld te worden aan Hubo België nv.
  • Indien niet aan de leveringsvoorwaarden wordt voldaan, worden eventuele extra kosten doorgerekend aan de klant.
  • De klant is verantwoordelijk voor het afvoeren van verpakkingsmaterialen.