Werken op het Hubo hoofdkantoor

Hubo is een 100% Belgische organisatie met meer dan 150 doe-het-zelf winkels verspreid over heel België. Op het hoofdkantoor in Wommelgem - of zoals wij het noemen 'de Centrale'- vind je alle centrale diensten zoals Marketing, Finance, Inkoop, E-commerce en Customer Service.

Kijkje achter de schermen bij Hubo

In deze video krijg je een kijkje achter de schermen van onze werknemers op het hoofdkantoor. Ze nemen je mee in hun ervaringen en vertellen je waarom zij zo graag bij Hubo werken.

Openstaande vacatures op het Hubo hoofdkantoor

Ben jij de persoon die we nog zoeken? Bekijk dan zeker onderstaande vacatures voor op ons hoofdkantoor.

Waarom bij Hubo werken?

Kernwaarden

Onze medewerkers zijn heel belangrijk. Daarom hechten we veel belang aan een aangename sfeer en goede arbeidsvoorwaarden. Het Hubo-DNA kenmerkt zich door commerciële drive, klantgerichtheid, het nemen van initiatief en verantwoordelijkheid, integriteit en passie.

Onze collega's

Wij geloven dat gemotiveerde collega’s het verschil kunnen maken!

We zijn een dynamische financieel gezonde organisatie, met een vlakke structuur. Onze cultuur is open, transparant en no-nonsense. Wij zoeken mensen met passie voor hun job, die verantwoordelijkheid durven nemen en de beste willen zijn in hun vakgebied. Wij nemen alleen die mensen aan, die het verschil willen en kunnen maken.

foto Maryam

"Op het moment dat ik begon bij Hubo hadden we net 100 winkels. Nu, 10 jaar later, hebben we maar liefst 150 winkels!  Ik heb nu meer verantwoordelijkheden dan vroeger, dat is doorheen de jaren rustig opgebouwd. Dat vind ik leuk. Ik ga ook opleidingen volgen voor de toekomst. De sfeer met de collega's is goed, er wordt altijd veel gelachen en we kunnen goed samenwerken."

Maryam - Assistent Store Concept & Design

foto Jonathan

"Ik ben enkele maanden geleden als schoolverlater bij Hubo terechtgekomen. Ik heb me heel makkelijk kunnen integreren. Ik voelde me direct welkom en mijn collega's hebben me goed begeleid. Er is een vriendelijke sfeer waar iedereen elkaar 's morgens en 's avonds groet. Ik kan hier veel bijleren, niet alleen op het professioneel vlak, maar ook op sociaal vlak zoals de manier van werken en samenwerken."

Jonathan - Junior Webmaster

foto Filip

"Als PMO (Project Management Officer) volg ik projecten op, ik stel methodieken en tools voor aan andere teams. In het begin was dit moeilijk, er was nog niets en mensen waren gewoon om het op hun manier te doen. Ik adviseer ze om nieuwe manieren te proberen. Mijn jobinhoud is heel interessant en afwisselend."

Filip - PMO verantwoordelijke IT

foto Marina

"Ik werk dit jaar 40 jaar bij Hubo en werk hier nog altijd even graag. Ik ben als boekhoudster begonnen en werk nu op de dienst Publiciteit. Ik vind de sfeer geweldig. We komen allemaal goed overeen over de generaties heen. Op vrijdagmiddag wandelen we samen naar de markt en in de zomer gaan we regelmatig met de collega's een ijsje smullen."

Marina - Assistent Publiciteit

foto Annick

"Wat ik zo leuk vind aan Hubo? Er hangt een hele goede werksfeer. Iedereen is behulpzaam waar je ook komt. Ik werk nu 10 jaar bij Hubo en heb het gevoel dat ik hier ook oud kan worden."

Annick - Receptioniste 

foto Marie

"Voor ik bij Hubo begon, heb ik 7 jaar in consulting gewerkt. Ik vind het belangrijk om omringd te zijn door collega's en wilde meer resultaat zien van de impact van financiële beslissingen op het bedrijf. Via via ben ik bij Hubo terecht gekomen. Ik heb nog geen moment spijt gehad van de overstap naar Hubo! Het is een dynamisch bedrijf waar snel beslissingen genomen kunnen worden. We groeien constant en doen het goed in Retail. Dit biedt ook voor mij als werknemer veel mogelijkheden."

Marie - Fiscalist & Project Manager

foto Pascal

“Ik werk al 9 jaar op de afdeling personeelsdienst als dossierbeheerder voor onze Franstalige Hubo winkels. Ik heb veel telefonisch contact en mailverkeer maar mijn job bestaat voornamelijk uit personeelsadministratie die wij verzorgen voor onze medewerkers. Toch zorgt mijn job voor veel variatie. Dat houdt het boeiend maar ook plezant! Ik kom graag werken voor de sfeer met de collega’s maar ook voor de werksfeer binnen het hele bedrijf. Het management denkt altijd een stap vooruit ondanks alle veranderingen die op ons afkomen. Hierdoor blijven we als bedrijf zeer flexibel en dat vind ik net uniek aan Hubo!”

Pascal - Dossierbeheerder Hubo filialen

foto Noussayba

"September 2021 ben ik met heel veel enthousiasme en leergierigheid gestart als stagiaire bij de personeelsdienst van Hubo. Ik werd met open armen ontvangen door het team en ze hebben mij met veel geduld, professionaliteit en warmte kennis laten maken met de verschillende HR-domeinen. Ik ben door mijn stage ontzettend gegroeid en ik heb veel bijgeleerd. Hubo is een leuk bedrijf met de meest behulpzame mensen, ik heb erg genoten van de tijd dat ik bij Hubo heb doorgebracht. Het is zeker een ervaring dat ik niet snel zal vergeten."

Salem - Stagiair HR afdeling

Wat heeft Hubo jou te bieden?

  • Naast een marktconform verloningspakket met extra legale voordelen bieden we je ook een personeelskorting aan.
  • We zijn grote voorstander van “levenslang leren”. Natuurlijk geef jij zelf sturing aan je toekomst. Naast je eigen inbreng stimuleert Hubo haar medewerkers om zich zo breed mogelijk te ontwikkelen via de Hubo Academy. Ambitieuze medewerkers, die beschikken over de juiste competenties, kunnen zowel horizontaal als verticaal doorgroeien. 
  • We houden rekening met je work-life balans en bieden je daarnaast legio jobs aan in je eigen regio.

Onze sollicitatieprocedure

Het sollicitatiegesprek

  1. Wanneer we jouw CV en motivatie krijgen bekijken wij deze en gaan we na of er voldoende aanknopingspunten zijn met ons gezocht profiel. Is dit het geval dan nodigen we je graag uit voor een gesprek.
  2. Je ontvangt een bevestiging per mail met adres en contactpersonen. 
  3. Tijdens het gesprek gaan we dieper in op je CV en motivatie. We gaan na wat je competenties zijn. En jij kan ook ons vragen stellen.
  4. Bij een positieve uitkomst van het eerste gesprek nodigen we je graag uit voor een tweede gesprek. Dit is altijd met je toekomstige manager. We gebruiken de STAR methode om in te kunnen schatten hoe je op bepaalde situaties reageert.

Je eerste werkdag

Je collega’s zijn al op de hoogte van je komst en kijken alvast uit naar een persoonlijke kennismaking. De eerste dag word je opgevangen door je leidinggevende of je buddy die je een korte rondleiding geeft en voorstelt aan je collega’s. Je krijgt een persoonlijk op maat gemaakt inwerkprogramma met een aantal on-the-job trainingen en e-learning modules.

Veelgestelde vragen

  • Wanneer krijg ik antwoord op mijn sollicitatie?
    Iedereen die bij ons solliciteert, krijgt antwoord. Wij streven er naar je zo snel mogelijk antwoord te geven op je sollicitatie.
  • Kan ik opnieuw solliciteren als ik ben afgewezen voor een functie?
    Natuurlijk mag je solliciteren op elke vacature, mits je beantwoordt aan de vereisten die gesteld zijn in de vacature. Om de kans op succes zo groot mogelijk te maken raden wij je aan de feedback die je hebt gekregen bij je vorige sollicitatie nog eens goed te bekijken.
  • Hoe vaak wordt de website bijgewerkt?
    De vacatures op de website zijn allemaal live. Zodra een vacature is ingevuld, wordt deze verwijderd.
  • Kan ik spontaan solliciteren?
    Je mag altijd spontaan je sollicitatiebrief met CV versturen. Indien we niet meteen een passende vacature hebben, houden wij je sollicitatie maximaal 6 maanden in ons archief bij. Indien je de gegevens eerder wenst te laten verwijderen kun je dit per email aangeven via [email protected].
  • Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
    Je gegevens worden maximaal 6 maanden na afloop van de sollicitatieprocedure bewaard. Het kan ook dat wij je gegevens langer willen bewaren. Wij vragen dan om toestemming. Je kunt deze toestemming op ieder moment weer intrekken.
  • Hoe bereik ik jullie hoofdkantoor?
    Je bent uitgenodigd voor een gesprek bij ons, spannend! Ons hoofdkantoor is gelegen aan Koralenhoeve 35 te Wommelgem. We hebben ook een gebouw aan de overkant van de straat, maar onze receptie bevindt zich bij nummer 35.
  • Met de auto
    De gemakkelijkste manier om ons hoofdkantoor te bereiken zal waarschijnlijk met de auto zijn. Gebruik simpelweg deze routeplanner. Om te parkeren volg je de pijltjes voor bezoekers.
  • Met de fiets
    Ben je sportief en woon je dichtbij? Kom dan gerust met de fiets. Er zijn voldoende fietsenrekken aanwezig onder de luifel.
  • Met het openbaar vervoer
    Het openbaar vervoer is zeker ook een optie. Buslijnen 140 en 141 stoppen vlakbij het industrieterrein. Je stapt dan best af aan de halte Wommelgem Swinkelsstraat. Dan kan je gemakkelijk binnendoor tot bij ons stappen.

Students & Trainees @Hubo

Wij staan open voor studenten, stages, traineeships en samenwerking met scholen en universiteiten. We kunnen stageplaatsen op het gebied van Inkoop, Verkoop, Marketing, E-Commerce, Business Intelligence, IT, Engineering, Finance, HR en Administratie of in de winkels bieden.

Onze ideale stagiair beschikt over goede communicatie skills, een dosis passie, heeft een frisse kijk op de business en kan op verschillende niveaus schakelen. Als je stage door ons wordt goedgekeurd, word je toegewezen aan 1 mentor die je zal bijstaan tijdens je stage. Je werkt aan je eigen opdracht waar je zelf verantwoordelijkheid voor draagt. Dat vraagt om doorzettingsvermogen en een proactieve houding. Natuurlijk helpen wij je erbij. We hebben twee soorten stages: een meewerkstage of een afstudeerstage.

Als jij denkt de perfecte stagiair te zijn voor Hubo, mag je je cv met je stageaanvraag sturen via spontane sollicitatie. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een eerste kennismaking.

Student